سانحه هوایی در واشنگتن؛ کشته ‌شدن یک دختر دو ساله و سه نفر دیگر در سقوط هواپیما

دو جنگنده اف‌۱۶ این هواپیما را رهگیری کردند اما خلبان به پیام‌های ارسالی پاسخی نمی‌داد

پایتخت ایالات متحده بر اثر شکستن دیوار صوتی به لرزه درآمد و صدای مهیبی در سراسر منطقه طنین‌انداز شد- U.S. Air Force

در جریان سانحه‌ای هوایی در آمریکا، یکشنبه، ۴ ژوئن (۱۴ خرداد)، یک هواپیمای کوچک غیرنظامی در ویرجینیا سقوط کرد و در اثر آن چهار نفر  جان‌باختند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در این سانحه یک دختر دو ساله، مادرش، پرستار دختر و خلبان هواپیما کشته شدند. به گزارش دیلی‌میل، هویت مادر این کودک با نام آدینا آذریان، ۴۹ ساله، که مشاور املاک لوکس در همپتون بود، شناسایی شده است.

دو جنگنده اف‌۱۶ این هواپیما را رهگیری کردند اما خلبان به پیام‌های ارسالی پاسخی نمی‌داد. در جریان این عملیات رهگیری دیوار صوتی را بر فراز واشنگتن شکست و وحشت ساکنان این شهر را برانگیخت.

پایتخت سیاسی ایالات متحده بر اثر شکستن دیوار صوتی به لرزه درآمد و صدای مهیبی در سراسر منطقه طنین‌انداز شد. به گفته شاهدان عینی، این صدا تا دوردست‌های شمال ویرجینیا و مریلند هم شنیده‌ شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد)، پس از ورود هواپیمای کوچک سسنا ۵۶۰ به حریم هوایی ممنوعه، دو جت جنگنده‌ اف‌۱۶ برای رهگیری اعزام شدند. در بیانیه نوراد آمده است که جت‌ها اجازه پرواز با سرعت مافوق‌صوت داشتند و ممکن است ساکنان منطقه شکسته شدن دیوار صوتی را شنیده باشند.

این بیانیه افزوده است که هنگامی که جت‌ها به هواپیمای کوچک سنسا رسیدند که به پیام‌ها پاسخ نمی‌داد، در تلاش برای جلب توجه خلبان، از منور استفاده کردند که شاید مردم روی زمین نور آن را مشاهده کرده باشند.

در بیانیه نوراد همچنین آمده است که این هواپیما تقریبا در ساعت سه و ۲۰ دقیقه بعد‌ازظهر به وقت محلی رهگیری شد و خلبان به پیام‌ها پاسخ نمی‌داد. بیانیه نوراد می‌افزاید که پس از تلاش‌های فراوان برای برقرای تماس با خلبان، هواپیمای غیرنظامی مزبور در نزدیکی جنگل ملی جورج واشنگتن در ویرجینیا سقوط کرد. نوراد گفته‌ است که تلاش‌ها برای تماس با خلبان، تا زمان سقوط هواپیما ادامه داشته است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این هواپیما یک جت تجاری خصوصی متعلق به شرکت «آنکور موتورز ملبورن» بود. جان رامپل، مدیر این شرکت، گفت که چیز زیادی درباره این حادثه و علت سقوط هواپیما نمی‌داند، اما حدس زد که اگر هواپیما فشار از دست داده باشد، چهار نفر سرنشینان آن به خواب رفته‌اند و دیگر بیدار نشده‌اند.

باربارا رامپل، همسر جان رامپل، یکشنبه عکس‌های دختر و نوه‌اش را در فیسبوک به اشتراک گذاشت و نوشت: «خانواده‌ام از دست رفتند؛ دختر و نوه‌ام.»

سی‌ان‌ان گزارش داده است که افرادی که شاهد سقوط بوده‌اند، گفته‌اند که هواپیما در زاویه‌ای بسیار تند با زمین برخورد کرده است. علت سقوط در حال حاضر روشن نیست، اما انجمن ملی ایمنی ترابری ایالات متحده در حال بررسی این حادثه است.

بیشتر از جهان